torsdag 23 juli 2009

Färg och stilanalys


Nu har jag varit på en färg och stilanalys. Vi var hos Image focus i Vimmerby som leds av Pia Svensson. Pia är ett tungt namn i sin branch, hon har jobbat med skönhet i 20 år och är en av scratch nails ambassadörer här i Sverige. Pia var den som introducerade den moderna nageltekninken i Sverige 1988.

En färganalys går till så att man sitter och får en massa olika färger utprovade nära ansiktet, det som händer är man faktiskt ser att det är stor skillnad från färg till färg. Med vissa färger blir man blek och får mörka partier i ansiktet, medans andra ljusar upp och tar fram ögon/hår och hudfärg. Stilanalysen utgår från vem du är som person och din kroppsform. Alltså inte vikten, utan formen på din kropp. Man får axlar, armar, ben och midja mätt och får då reda på hur man skall klä sig på ett fördelaktigt vis. Jag tex har korta ben, detta gör att jag skall undvika att ha olika färger på skor och byxor, för att det då blir en skarp markering som gör att benen ser kortare ut.

Jag tycker, att vill man få ut mesta möjliga av sin shopping är detta perfekt, man vet vad man skall leta efter och det fungerar faktiskt jättebra. Man sparar både tid och pengar.

I färganalysen ingår det en färgplånbok med alla färger som passar bäst, i färgkartan får man också sina stjärnfärger. Stjärnfärgerna kan man lägga under basfärgerna, tex ett linne eller top.


Pris: 2500:- för ca 3 tim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Som ni säkert förstår själva så kommer jag inte att godkänna kommentarer som är: utanför ämnet, kränkande eller allmänt larviga.